Cluedo






Dr.Czarnecki został znaleziony martwy w sobotni wieczór, około godziny 20.45. Zwłoki leżały przy schodach prowadzących do piwnicy, w miejscu oznaczonym "X". Przyczyna śmierci nie została jeszcze ustalona, ale w domu było kilka potencjalnych narzędzi zbrodni:
- SZTYLET znaleziony w salonie
- ŚWIECZNIK znaleziony w jadalni
- REWOLWER znaleziony w gabinecie
- SZNUR znaleziony w sali balowej
- RURA znaleziona na werandzie
- KLUCZ znaleziony w kuchni
Podejrzanymi są przede wszystkim goście doktora Czarneckiego. Są to:
1. Pułkownik Żółtowski pionek żółty
2. Profesor Śliwiński pionek fioletowy
3. Ksiądz Zieliński pionek zielony
4. Pani Pawińska pionek niebieski
5. Panna Czerwińska pionek czerwony
6. Pani Bielecka pionek biały
Na początku gry po jednej karcie postaci, narzędzia zbrodni i pomieszczenia wkłada się do koperty. Aby rozwiązać zagadkę, musisz odgadnąć:
- kto zamordował
- jakiej broni użył i
- w którym pokoju dokonała się zbrodnia.
(Trzy karty schowane w kopercie odpowiedzą na te pytania.)
Otrzymasz kilka kart. (Nie pokazuj ich innym graczom !) Postacie, pomieszczenia i narzędzia zbrodni przedstawione na tych kartach możesz od razu wyłączyć z podejrzeń.
Podczas gry prowadzisz śledztwo, poruszając się z pokoju do pokoju. Będąc w pokoju możesz wezwać tam jedną z postaci i ściągnąć jedno z potencjalnych narzędzi zbrodni. Możesz następnie zapytać innych graczy o to, czy mają kartę pomieszczenia, w którym się znajdujesz, wezwanej postaci albo narzędzia zbrodni, które mogło być użyte. Twoja kolejka kończy się, gdy jedna z tych kart znajduje się u któregoś gracza. Zapisz wynik poszukiwań i graj dalej.
Zanim wysuniesz podejrzenie, musisz zastanowić się, jakich informacji potrzebujesz. Czy chcesz znaleźć sprawcę ? Czy może wyeliminować z rozważań jedno z pomieszczeń albo narzędzie zbrodni ?
Po wysunięciu podejrzenia możesz w tym samym ruchu sporządzić akt oskarżenia. Aby to zrobić, zapisz odpowiedzi na trzy pytania w swoim Notesie Detektywa. Musisz mieć pewność co do swoich przypuszczeń, bo akt oskarżenia możesz sporządzić tylko raz w trakcie gry. Kiedy zapiszesz odpowiedzi, zajrzyj do koperty, aby sprawdzić, czy miałeś rację.
Jeżeli akt oskarżenia był prawidłowy - wygrałeś. Jeżeli akt oskarżenia był błędny - schowaj karty z powrotem do koperty tak, by nie zobaczył ich żaden z graczy. Do końca gry musisz odpowiadać na pytania innych graczy ale sam nie możesz już wysuwać podejrzeń ani sporządzać aktu oskarżenia.


Strona w przygotowaniu