Halma



Gra strategiczna dla 2-6 osób (w niektórych wersjach wykonania dla 2 lub 3 osób)
Celem gry jest jak najszybsze przeprowadzenie swoich pionków na druga stronę planszy

Klasyczna gra Halma rozgrywana jest na kwadratowej planszy 16 x 16 pól. W Polsce przyjęła się nazwa Halma dla wersji tej gry, rozgrywanej na planszy w kształcie gwiazdy. (W książce Lecha Pijanowskiego "Przewodnik Gier" i w wielu innych publikacjach, ta wersja halmy nosi nazwę "Trylma". Inna nazwa to "Chińskie Warcaby", od angielskiej nazwy "Chinese Checkers".)

Zasady gry
Gracze wykonują ruchy w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara. Gracz, na którego przypada kolejka, może przesunąć jeden ze swoich pionków na sąsiednie wolne pole (w jednym z sześciu kierunków). Może także przeskoczyć pionek własny lub pionek jednego z przeciwników, o ile pole po drugiej stronie przeskakiwanego pionka jest wolne. W jednym ruchu można przeskoczyć kolejno kilka pionków własnych lub przeciwników. Przeskakiwane pionki nie są zbijane.
Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy ustawi wszystkie swoje pionki na polach leżących po przeciwnej stronie planszy.








Halma jest sprzedawana jako samodzielna gra, a także w zestawach z innymi grami, najczęściej z warcabami.